Brabantia koopt Eindhovens designlabel Dutchdeluxes

30 mei 2017

Brabantia heeft het Eindhovense designlabel Dutchdeluxes overgenomen. Dutchdeluxes verkoopt wereldwijd onder meer broodplanken, dienbladen, ovenwanten en lederen schorten voor het topsegment van de markt.

Het gebeurt zelden dat Brabantia een ander bedrijf/merk overneemt. De laatste keer dateert al van veertig jaar terug. Het in 2013 door Sebastiaan Eerhart en Maud Eerhart-Vorspaget opgerichte bedrijf maakt leren schorten, presenteerplanken en ovenhandschoenen, waarmee het zich in het topsegment positioneert. Dat gaat blijkbaar heel goed, want in slechts enkele jaren wordt al een omzet van enkele miljoenen euro’s gerealiseerd. Ten opzichte van Brabantia (omzet € 107 miljoen) is Dutchdeluxes echter een klein bedrijf, met slechts vijf medewerkers. Toch past het goed in Brabantia’s toekomstplannen.

Brabantia wil zich nadrukkelijker internationaal positioneren als designmerk in het hogere segment, en in dat kader past deze overname. Brabantia verwacht dat het uitstekend gebruik kan maken van de innovatiekracht van het designbureau. Andersom heeft Brabantia nog zoveel goede ideeën op de plank liggen die het zelf niet verder ontwikkelt. Enerzijds omdat producten soms te hoog zijn gegrepen, anderzijds omdat ze niet passen in de productportfolio. Via Dutchdeluxes, dat als zelfstandig merk blijft bestaan, kan Brabantia die producten straks wél verder ontwikkelen. Verder profiteert Dutchdeluxes van het wereldwijde netwerk van Brabantia. Meerdere overnames worden door Brabantia niet uitgesloten.

Lees meer nieuws

Uitgever

SOVD

Tel. 079 - 321 92 51
sovd@gebra.nl

Advertentieverkoop

Officieel orgaan van

Vereniging Gebra

Tel. 079 - 351 43 21
www.gebra.nl

Aangesloten bij